Jak se ráno dobře nastartovat?

22 Pro
2019

Považujete se za pesimistu a ranní vstávání nikdy nedoprovází úsměv na tváři? Nebo Vám vylézání z pelechu nedělá sebemenší potíž, ale následná příprava je hotová katastrofa? V obou případech pro Vás máme hned několik nápomocných tipů.

Příjemná hudba: Puštění relaxační nebo oblíbené písně hned po probuzení může výrazně zlepšit následující průběh dne. Stejně tak nastavení si preferované muziky přímo jako vyzváněcí tón všemi nenáviděného budíku dovede snížit míru záporných pocitů při jeho zaznění.
budík – symbol vstávání

Rozplánování dne: Správný harmonogram a přemýšlení o jeho splnění Vám hned na jeho začátku připomene veškeré aktivity a činnosti, ke kterým se v průběhu potřebujete dopracovat, nicméně máte dostatek času na jejich rozvržení.

Snídaně: Dejte si záležet na přípravě prvního jídla. Závisí na Vašem času, jak moc si s jeho chystáním vyhrajete, vynechávat by se ovšem zásadně nemělo.

Pitný režim: Načerpáním dostatečně vody do svého těla Vás nejen probere, ale zajistí potřebné množství tekutin pro příštích několik hodin. Zpříjemnit si vstávání můžete však i teplým čajem a jinými nápoji.

Ve zdravém těle zdravý duch: Sebemenší pohyb prospěje i ke správné funkčnosti Vaší mysli. Nemusíte nutně absolvovat půlhodinovou lekci cviků, naopak postačí krátké protáhnutí. Zaměřit se můžete na celé tělo a využít i své počítačové zařízení, kde je k nalezení množství aplikací, programů, rad na internetu a jiných vymožeností.
ranní šálek kávy

Čerstvý vzduch: Otevření okna po celé noci nijak neuškodí. Do pokoje pronikne nový venkovní vzduch a dodá na připravenosti organismu.

Světlo: V létě se nebraňte slunečnímu svitu v brzkých hodinách a roztáhněte okna dokořán. V zimě zase rozsviťte alespoň lampičku. To předá Vašemu tělu signál o nutném vzpamatování se, což se následně projeví na jeho schopnostech.

Pro začátek se však naučte přijmout nový den jako novou příležitost a nebraňte se zařazení dosud neozkoušených triků do své rutiny.